Build 1.00.4820 Verfügbar!

Gepostet am 28. Juli 2014

Der neue Murl Engine Build 1.00.4820Beta steht zum Download bereit. Dabei handelt es sich um einen Bug-Fix Release.

Leider hat sich im letzten Release ein Fehler eingeschlichen, der die korrekte Button-Detektion bei der Verwendung von mehreren Kameras in unsortierter Reihenfolge verhindert. Der neue Release korrigiert diesen Fehler.

API Changes:

  • Changed the Resource::IShader interface to allow for shaders of multiple types and languages to be present in a single resource. Existing methods take an additional shaderIndex parameter to query a specific shader.
  • Removed the IEnums::ShaderLanguageVersion enumeration, which was merged into IEnums::ShaderLanguage.
  • Changed the Graph::IShader interface to allow returning video shader objects based on type (fragment/vertex), if present. Changed the Graph::Shader class to allow referencing shader resources containing both vertex and fragment shaders, and Graph::ShaderProgram to allow for referencing such a shader node via the common shaderId attribute.

New Features:

  • Added a fallback mechanism to Graph::IShader and Graph::IProgram, used in case a shader/program fails to compile or link.

Improvements:

  • Addons::Lua::IAddon Added GetGlobal(), SetGlobal() methods to enable data exchange from C++ to Lua and vice versa.

Fixes:

  • Renamed misspelled Android build variables: MURL_MODULE_PREBIULT_LIB_... to MURL_MODULE_PREBUILT_LIB_...
  • Fixed incorrect handling of Graph::Button nodes with respect to multiple cameras/input projections

Eine detaillierte Übersicht aller Neuerungen ist wie immer im Change Log zu finden.

Abschließend noch unser obligatorischer Hinweis: Wenn du Schwierigkeiten mit dem Build hast, einen Bug findest oder sonstige entwicklungsrelevante Themen diskutieren möchtest, verwende unser Forum.


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