Build 1.00.6405

Gepostet am 15. Juni 2016

Der neue Murl Engine Build 1.00.6405Beta steht zum Download bereit. Das Update bringt Unterstützung für Android Studio sowie zahlreiche Verbesserungen und Fixes.

Android

Android builds können jetzt auch mit der Android Studio IDE und Gradle erstellt werden. Das Android NDK wurde auf Version r11c upgedated und die Build-Toolchain von GCC auf Clang umgestellt. GCC wird seit Version 11 als "deprecated" eingstuft und Clang ist offiziell die neue NDK Build-Toolchain. Daher haben wir auch die Murl Engine Skripte mit diesem Release auf Clang umgestellt. Bei Problemen mit Clang, kannst du Bugs in der offiziellen NDK bug database eintragen. Mehr Details zur Unterstützung von Android Studio folgen in einem eigenen Blog-Post.

Improvements:

  • Android Studio and Gradle support added
  • Built with Android NDK r11c
  • Switched Android build toolchain from GCC to Clang
  • Updated 3rd party lua to Lua 5.3.2
  • Graph::NinePatchPlaneGeometry/NinePatchPlaneSequenceGeometry:
    • Added "enableCenterPatch" attribute and interface methods to enable or disable rendering of the center element (useful for transparent frames)
  • Graph::TextGeometry:
    • Added "objectBoundingMode" attribute(s) and interface methods for better control of alignment in a Graph::Aligner node
  • Graph::ResourceMeshGeometry:
    • Improved skinning performance if no bones have changed
  • Graph::TimeController:
    • Improved update performance if used with a stopped Graph::MultiTimeline
  • IAppConfiguration:
    • Added SetTrackerTraceLevel() method for better control over scene node warnings on init
    • Added SetMouseCoordinateClampingDisabled() method to allow for reporting mouse coordinates outside of the render window
  • Scene converter:
    • Added "sourceStartTime", "sourceStopTime" and "destinationStartTime" attributes for explicit clip creation from an imported skeleton
    • Added "ignore" attribute for clips
    • Removed unused animations from generated packages
    • Added "defaultBlendWeights" attribute for mesh elements
  • Resource::IObject/IPackage:
    • Added query methods for input file name and category
  • Resource::ICollection/IPackage:
    • Changed "basePath" to "fileName" in creation interfaces
  • Graph::ITracker:
    • Added SetChildrenProcessingEnabled() method
  • Resource::XmlDictionary:
    • Added "registerGlobally" attribute to allow for scoping text resources either at package level (true, default) or within the dictionary's namespace (false)

Fixes:

  • Scene converter:
    • Fixed handling of multiple offset matrices when importing skinned models from an FBX file
    • Fixed merging of blend shapes and skeletons when transferring animations from a different input scene (FBX)
    • Fixed incorrect clip length when source animation start time is greater than zero (FBX)
  • Graph::PlaneSequenceGeometry:
    • Allow initialization without atlas resource (to be set in code later)
    • Fixed an atlas resource update problem
    • Fixed container alignment
  • Graph::TextGeometry:
    • Fixed updating material & parameters slots
    • Fixed setting text resource target from code
    • Fixed incorrect IsCharacterPrintable() method for outline fonts
    • Fixed misc setter methods at runtime
    • Fixed rendering digits with unified width for outline fonts
  • Misc re-init fixes for graph nodes
  • Util::ExpressionEvaluator:
    • Fixed a divide-by-zero error
    • Fixed conversion functions from numbers to strings
  • Fixed incorrect rendering in a Graph::FixedProgram with both vertex coloring and material coloring enabled
  • Fixed input lag when switching the engine to sequential run loop mode

Alle Änderungen können auch im Change Log gefunden werden.

Abschließend noch unser obligatorischer Hinweis: Wenn du Schwierigkeiten mit dem Build hast, einen Bug findest oder sonstige entwicklungsrelevante Themen diskutieren möchtest, verwende unser Forum.


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