Build 1.00.6320 Verfügbar!

Gepostet am 7. März 2016

Der neue Murl Engine Build 1.00.6320Beta steht zum Download bereit. Das Update bringt Unterstützung für Visual Studio 2015 sowie zahlreiche Verbesserungen und Fixes. Bitte beachte die Änderungen beim Visual Studio Deployment.

Visual Studio 2015

Unterstützung für die Visual Studio 2015 IDE wurde hinzugefügt. Um die Größe des Download-Pakets in einem vernünftigen Rahmen zu halten, werden beginnend mit diesem Release nur mehr die Bibliotheken der aktuellsten Visual Studio Version in das Archiv gepackt. Daher beinhaltet das Download-Paket nur Visual Studio Bibliotheken für Visual Studio 2015. Wir unterstützen weiterhin Visual Studio 2008, 2010 und 2013, allerdings werden standardmäßig keine libs für diese Versionen ausgeliefert. Wenn du mit einer älteren Visual Studio Version arbeiten möchtest, kontaktiere uns bitte über das Forum oder schreib uns eine Email und wir stellen dir einen separaten Download-Link zur Verfügung.

Atlas Generator

  • Added option for generating graph_textures.xml containing texture setup
  • Added option for generating package.xml containing generated resources

Scene Converter

  • Added "allowDynamicBatching" attribute to elements in config files
  • Added "forceConstantKeys" attribute to elements in config files
  • Added "depthOrder" attribute to elements in config files
  • Added various attributes to element in config files for better control of generated textures (matching the attributes in scene graph):
    • useAlpha
    • useMipMaps
    • usePrescale
    • mipMapGenerationMode
    • pixelFormat
    • wrapModeX
    • wrapModeY
    • wrapModeZ
    • magFilter
    • minFilter
    • mipFilter
    • maxAnisotropy
  • Added "sourceClipId", "sourceStartTime", "sourceStopTime" and "destinationStartTime" attributes to element in config files for cloning animation clips
  • Added support for scaling key frames
  • Added support for constant key frames
  • Added "replaceWithMaterialSlot" and "replaceWithParametersSlot" attributes to elements for specifying separate slots for material and parameters used
  • Added support for direct import of blend shapes from FBX files

Improvements

  • Added "flipX" and "flipY" attributes to Resource::Image and derived classes
  • Added Graph::IClipSequencer::Reset() interface method
  • Added Graph::IClipSequencer::GetCurrentClip() interface method
  • Added Graph::ITimeline::SetTimeShift() and SetTimeOffset() methods
  • Added Graph::IAnimationTimeController::SetRotationBlendReference() and SetRotationBlendDirection() methods
  • Added named rectangles in Resource::IAtlas
  • Introduced Graph::INinePatch common property interface for Graph:INinePatchPlaneGeometry and (newly added) Graph:INinePatchPlaneSequenceGeometry
  • Resource::IAtlas: Allow different texture slot & reference size per rectangle

Fixes

  • Fixed Graph::TextGeometry outline font update bug when container fitting & word wrapping are both enabled
  • Fixed evaluation of multiple blend factors
  • Util::Timeline: fixed NaN for clips with zero duration
  • Fixed Graph::Timeline to allow clipIndex to be set without animation resource (regression)
  • Fixed IEnums::Interpolation enum missing deprecated hermite name strings
  • Fixed handling of a parent timeline in Graph::Timeline
  • Fixed a crash in Graph::Clip when no blendable is specified
  • Fixed quaternion blending direction in Resource::IAnimation
  • Fixed Graph::TextGeometry not updating text from resource
  • Fixed auto resetting of scene graph node values
  • Fixed decoding/encoding of PNG images with 16 bits per component
  • Fixed accepting command line parameters in various elements in scene converter config files
  • Fixed FBX pivot handling in scene converter
  • Fixed FBX bone offset matrix calculation in scene converter
  • Fixed considering additional node transforms in scene converter
  • Fixed normal/tangent vector removal in scene converter
  • Fixed handling of mirrored scaling in scene converter
  • Fixed actual clip start/stop frames in scene converter
  • Automatically create unique node IDs for empty IDs when converting FBX files using scene converter
  • Fixed re-init of Graph::PlaneSequenceGeometry (recentIndex)
  • Fixed Graph::GenericParameterGroup and Graph::GenericParameters init with empty target
  • Fixed Graph::Light bounding volume recalculation
  • Misc fixes in frame buffer handling
  • Misc null pointer checks

Alle Änderungen können auch im Change Log gefunden werden.

Abschließend noch unser obligatorischer Hinweis: Wenn du Schwierigkeiten mit dem Build hast, einen Bug findest oder sonstige entwicklungsrelevante Themen diskutieren möchtest, verwende unser Forum.


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